۱۳۸۸ اسفند ۳, دوشنبه

ایجاد شبکه های اجتماعی-ضرورت امروز جنبش سبز

همراهان عزیزم سلام:
همانطور که همه ما یادمان هست مهندس موسوی رهبر جنبش سبز در چند ماه گذشته یکی از راه های اصلی مبارزه را نهادینه کردن شبکه های اجتماعی به منظور اگاه سازی هرچه بیشتر قشرهای مختلف مردم کشورمان با حقایق دانست. متاسفانه حاکمیت سیاه مدت های طولانی است از طریق استبداد رسانه ای شدید حاکم بر رسانه های خود ، همینطور از طریق ایجاد محدودیت بسیار شدید برای شبکه های ماهواره ای که ناگزیر در این هشت ماهه تبدیل به مهم ترین جریان رسانه ای جنبش سبز شده اند تلاش کرده است تا مردم را نسبت به حقایق پیرامونی انها و فجایع مختلفی که هر روز در همه زمینه ها اعم از سیاسی ،اجتماعی و حتی اقتصادی در کشور رخ می دهد بی اطلاع نگه دارد و از طریق رسانه های پرشمار و دروغ پرداز خود به بمباران معترضین مظلوم سبز بپردازد و افکار عمومی مردم را به سوی اهداف شوم و سیاه خود جهت دهی کند.

همانطور که در این مدت تقریبا ده روزه که از راهپیمایی 22 بهمن می گذرد غالب نقدهای درون گروهی جنبش سبز به ضعف اطلاع رسانی اهداف و رویکردهای جنبش سبز در داخل کشور باز میگردد که باید تلاش شود تا بتوان این ضعف را به شکل های مختلف جبران کرد.یکی از مهم ترین این راه ها همان ایجاد شبکه های اجتماعی کوچکی است که هر فردی می تواند درمیان اطرافیان و دوستان و اشنایان خود ایجاد کند.

بهره وری شبکه های اجتماعی شاید طولانی مدت باشد اما به نظر برای ادامه مسیر ضرورت ان به شدت احساس می شود.همه ما اکنون قطعا به این نتیجه رسیده ایم که با گذشت زمان مبارزات خیابانی ما دچار فرسایش شده و باعث شده تا معترضین بیشمار سبز در نتیجه سبوعیت حاکمیت در برخورد با معترضان در حضورهای خیابانی خود کمی دچار تردید و دلهره شوند. از طرف دیگر تعطیل حضور خیابانی سبزها به مثابه جشن کامل کودتاچیان در غلبه بر جنبش سبز به شمار می رود و در نتیجه نباید این حضورهای گاه و بیگاه را هم از دست داد.اما باز هم تاکید می شود که تا زمانی که اکثریت ملت خواهان این تغییر اساسی نشوند جنبش قادرنخواهد بود که بر حاکمیت سیاه غلبه کند.
در نتیجه تنها راه این است که مردم را بیش از پیش با حقایق پیرامونی شان اگاه سازیم. در جمع های خانوادگی و دوستان باید مهم ترین بحث ما اثبات ناکارامدی و ماهیت خشن حاکمیت باشد که این امر هم خود مستلزم اگاهی حداکثری ما نسبت به ظرایف امور مربوط به سیاست و اقتصاد است.مصاحبه اخیر مهندس موسوی در مورد ضرورت مطلع بودن نسبت به مسائل اقتصادی قطعا به همین مساله بازمی گردد. بدیهی است که هرگونه بحث ما تبدیل به مناظره ای شود که تعداد بسیاری از دوستان و اشنایان ناظر ان باشند و پیروزی منطقی ما در این مباحثات قطعا در بلند مدت باعث رویش های هرچه بیشتر در جنبش و ناامیدی مردم از سیستم کنونی می شود.

پس ضرورت امروز ما ایجاد شبکه های اجتماعی است و در کنار ان حفظ مبارزات مدنی و خیابانی خود که البته با استراتژی های کارامد و به روز همراه خواهد بود تا احتمال پیش بینی و برخورد با ان توسط حاکمیت کاهش پیدا کند.
نگارنده خود در همین زمینه علاوه بر عملی کردن این شبکه ها در میان دوستان و اشنایان قصد دارم تا با ایجاد یک وبلاگ گروهی در کنار دو دوست سبز خودم از این پس وبلاگی جدید را ارائه کنیم که اهداف خود از ایجاد این وبلاگ را در ان ذکر کرده ام پس از این پس با شما و با نظرات گرم شما در وبلاگ جدید به نام بینش سبز ازادی خواهم بود و از این پس این وبلاگ به روز نخواهد شد. امیدوارم که این کار باعث غنی تر شدن هرچه بیشتر محتوای مطالب وبلاگ و استفاده بهتر مخاطبان شود.
با تشکر
لینک وبلاگ بینش سبز آزادی لطفا همراهی سبز خود را از ما دریغ نکنید.

۴ نظر:

newsense گفت...

دوست عزيز من هم موافقم با اين كار، هر چه تعداد نيروي مطلع در اين زمان بيشتر و بهم پيوستگي آنها شديد تر باشه بطور حتم سطح آگاهي ها و اطلاع رساني ها هم بيشتر مي شود. لطفاً با توجه به اينكه مدير سايت بلاگفا با وزارت اطلاعات ايران همكاري تنگاتنگي دارد، وبلاگ مورد نظر را در يك سايت خارجي ثبت نمائيد تا امنيت كاربران بيشتر حفظ شود.

ناشناس گفت...

جواب کامنت چندروزپیشت درمورد شریغتی


دوست عزیز محمد سراج
برای طرز فکرت متاسفم.وبلاگ من چندسال است خبری وتحلیلی است واین برای اولین بارنیست خبرهائی از سلایق مختلف را پست میکنم. اصولا من برای افزایش بازدید وبالطبع بالابردن اعتبار وبلاگم هرکاری راانجام میدهم ثانیا ربطی یه انچه گفتی ندارد ومطمئنم بخش زیادی از تراوشات ذهنت درباره من اشتباه وازروی بخار معده است .خبری که کارکردم در همه سایتها امده ومن نیز انرا پست کردم وربطی ندارد که من چطور فکر میکنم.متاسفانه شما عادت کرده اید فقط دنیال خبرهای خوب هستید ونوعی الکی خوش شده اید.نمی خواهید بپذیرید جنبش سبز افول کرده ودرحال احتضاراست وبزودی جنازه اش را تشسع وتدفین می کنیم.توبه جای این حرفها که قثط خودت وامثال خودت را گول میزند بروبخوان سعید شزیعتی وابطحی چه حرفهای فاجعه باری گفته اند وچه تاثیر بزرگی برجریان سلز نهاده اند.زندان شدن وسختی کشیدن دلیل نمی شود که ادم حرفهای شریعتی وابطحی رابزند وبرو حرفها رابه دقت بخوان ببین حرفهایشان چه بار معنائی وحشتناکی دارند.خودت راگول نزن سعید شریعتی بعدازفقط1ماه زندان شدن ان اعترافات راکرد ولی افراد زیادی 9ماه است درزندانند ویک کلمه حرف نرده اند.

ناشناس گفت...

همانطور كه پيش بيني ميكردم وبلاگت فيلترشد .بزودي دستگير هم ميشي .البته من ارزو نميكنم دستگير بشي وتو اصلا عددي نيستب كه كسي بخواد توروبگيره ولي چون داري براي دشمناي كشور خوراك تهيه ميكني وقوانين وخطوط فرمز را زير پا ميزاري لاجرم تو هم بايد ادب بشوي .اميدوارم سرعقل بيايي وبه خاطر قدرت طلبي ديگران خودت را وجوانيت را فدا نكني. موقع امتحان بزرگي است من ازت ميخوام راهت رو ازاين ضدانقلابيون جدا كني بعنوان يك دوست بهت ميگم والا خود داني چطور رفتار كني .

ناشناس گفت...

Привет, аккуратные пост. Там проблема с Вашего веб-сайта в Internet Explorer, что проверить это ... IE по-прежнему является лидером рынка и большая часть людей будет не хватать вашего замечательного письменной из-за этой проблемы . Желаем Вам удачи!